Mijn verhaal

Photobucket - Video and Image Hosting

Ik ben Glenn Eilbracht en ik wil dat dit onderwerp meer besproken word: “stop pesten doe er wat aan en blijf niet in je eentje staan!

Ik ben zelf meer dan 9 jaar lang gepest hier mijn verhaal: Ik wil dat het duidelijk word voor mensen dat het pesten echt moet stoppen! Ik hoop echt dat er wat aangedaan word. stop pesten! Ik ben zelf ook gepest van groep 3(basisschool) tot de En ook in de 1e klas en 2e en, 4e klas (middelbare school) met schelden. Waarom ik?, alleen omdat ik net iets anders was dan anderen? Omdat ik meer van toneel hou? Waarom? en dat vraag ik me altijd af.

Dit is mijn verhaal: ik ben Glenn Eilbracht 18 jaar, ik ben vanaf groep 3 tot en met de 1e klas gepest, en de jaren daarna ook ik vind toch dat er meer over gesproken moet worden in een groepje zodat je je verhaal kwijt kan ik ben nu 18 jaar en ik vind dat we de tekst stop pesten de wereld in moeten zenden.

Op de lagere school begonnen de pesterijen ook al. Ik werd opgesloten in de toiletten op schoolreisjes wilde niemand met mij. Er werd haast nou laat ik zeggen helemaal niks aan gedaan door de meesters op de basisschool. Ik zat tot aan groep 7 op een Christelijke school, maar ben er toen vanaf gegaan en naar een openbare school gegaan, alleen gingen daar de pesterijen gewoon door.

Ik moest op de openbare school groep 7 opnieuw doen. Ik beschrijf hier mijn verhaal van alle jaren bij elkaar op de christelijke en openbare school, hoe ik het heb ervaren, op die twee scholen.

De gymlessen: Bij de Gymlessen ging het altijd mis. Ook als er 2 mensen mochten kiezen die ze in hun groepje wilden, bleef ik altijd als laatste over. En als ik dan in dat groepje moest kreeg je dat gezeik van, o nee hebben wij Glenn? dan gaan we zeker verliezen. Ze zeiden vaak tegen mij , moet je niet naar de meisjeskleedkamer? En als ik eenmaal in de kleedkamer terecht was gekomen, en me ging omkleden werden mijn schoenen van afgepakt. Ze gingen er mee voetballen of ze werden in de toilet gegooid. Als ik terug kwam van de gymzaal in de kleedkamer waren mijn spullen nat of verstopt.

Ziek zijn: Ook op alle twee de scholen was ik vaak ziek en ging ik met tegen zin naar school. Ik was ook heel erg vaak ziek van al die pesterijen. Van buiten kon je het niet zien maar van binnen voelde ik het als de beste. Ik was heel vaak ziek omdat ik heel veel stress in me had. Door al die pesterijen, en scheldwoorden. Alles kropte ik maar op. En daarom had ik heel veel stress in mijn lichaam. Ik kwam bijna elke dag huilend thuis, ik durfde niet meer naar school. En ik was negen jaar toen ik zei: Ik wil dood en ik wil verhuizen. Ik was zoals ik al zei heel vaak ziek, en omdat ze me toen ik ziek was hebben zien lopen een keer, zeiden hun dat ik nep ziek was en dat ik gewoon spijbel, of ze gingen verzinnen dat ze mij gezien hadden.

De schoolreisjes: De schoolreizen op alle 2 de basisscholen waren voor mij het zelfde. Ik ging met tranen mee op schoolreisjes. In de bus wilden niemand naast mij zitten en langzaam vertrok de bus en ging ik zwaaien naar mijn ma. Met tranen in mijn ogen wilden ik gewoon zo snel mogelijk weer thuis zijn. Ik moest alleen door het park lopen, wat me toen al erg veel pijn deed. Ik kon de hele dag wel huilen, ik ben ook niet zo erg vaak mee geweest op schoolreisjes. Omdat het toch geen zin had als er niemand met mij in een groepje wilde.

Het was best een moeilijke tijd omdat ik ook geen vader heb. Ik ben echt heel blij dat ik er hier op mijn website over  kan praten.

Het heeft me erg veel pijn gedaan al die pesterijen en die pijn gaat ook nooit meer weg. Vanaf groep 7 van de openbare school ging ik onder behandeling bij het jeugd preventie team alblasserwaard en omstreken. Omdat het pesten op de nieuwe school ook gewoon doorging. Er kwam toen elke week een menheer om mijn verhaal op te uiten,en wat ik in zulk soort gevallen moest doen. We werkten aan me houding, hoe ik moest lopen. Ik heb hem 5 maanden of langer gehad en daarna was het contract afgelopen. We hadden heel erg hard ons best gedaan om wat aan mijn houding te doen wat niet erg geholpen heeft. Ik kon het gewoon niet, het zit niet in mij om stoer te doen. Toen kreeg ik weer iemand anders maar dat was helemaal niks het hielp niet, ook me docenten kwamen bij me thuis om er over te praten, maar ze doen net of ze er wat aan doen maar achteraf deden ze dat niet.

Ook een keer toen die menheer van het jeugd preventie team bij mij thuis was, waren ook een paar oude klas genoten bij me thuis van de openbare school, omdat ze net alsof deden om het goed te maken, maar daarna gingen ze gewoon weer door met pesten. Ik werd ook altijd gepest om hoe ik eruit zag ik ben niet zo heel dun maar wel een beetje ook daarom werd ik gepest omdat ik laat ik het maar zo zeggen dun was.

Bijvoorbeeld: Ze tekende me op het bord heel dun, of zeiden skelet, of hey dunne! Ze deden me altijd na ik had gewoon geen vrienden. Elke dag was voor mij het zelfde, elke dag met tegen zin naar school. Ik durfde niet meer naar school, ze stonden me ook wel eens op te wachten. Ik werd altijd buitengesloten en niemand wou met mij in een groepje Echt alles moest ik alleen doen, op een geven moment in groep 8 kreeg ik een negerzoen van iemand uit me klas in me haar van een traktatie,Ik barste voor de klas in huilen uit. Niemand die me toen hielp, zelf de leraar niet, iedereen lachte me uit. Ze haalde mijn laden eruit en gooide die leeg als de meester er niet was. Ik werd nooit bij de groep betrokken en moest altijd alles alleen doen.

Ik had nooit iemand die met mij wilde in een groepje. In de klas had ik altijd iedereen tegen me, zelfs de leraar. En als ze net alsof aardig gingen doen meenden ze het niet en gingen daarna gewoon weer door met mij pesten. Ik las uit een boek en ik las een zin fout, en de leraar dacht zo leuk te zijn een klap met dat boek op me hoofd te geven. Ook al had die dat als geintje bedoelt ik kon er de gein er niet van inzien want het deed gewoon pijn. Heel de klas lachen, maar ik vond het niet zo leuk.

Ook in de 1e klas begonnen de pesterijen weer van voor af aan. Uit scheldingen ( hey skelet, hey homo) , slaan( tegen me enkels, of laten struikelen). Ook weer tijdens de gymlessen meisje zeggen,of moet je niet naar de meidenkleedkamer. Spullen wegschoppen, verstoppen. In de klas werden ook propjes naar mij gegooid, Ook op dat kamp moest ik in een kamer met nog een paar andere. Daar werd ik ook weer gepest op kamp, ze zeiden iedere keer weer moet jij niet in de meidenslaapkamer, je zit hier echt verkeerd , en gingen met kussens slaan tegen mij. Ik was zelf mijn kussen thuis vergeten en moest een week lang op mijn jas slapen.

Niemand die mij een kussen wilden lenen. Al die pesterijen hebben mij erg veel pijn gedaan. Waarom was ik altijd de pispaal van de klas? Omdat ik zelf nooit iets terug durfden te doen? En ook hielp niemand mij maar deden juist mee. En het opnemen tegen een hele groep is ook niet echt makkelijk. Gelukkig heb ik nu wel een paar echte vrienden die wel wat om mij geven.

Mijn slogan is stop pesten doe er wat aan blijf niet alleen staan! Vandaar dat ik deze site heb opgericht om informatie te geven wat pesten met je kan doen , En ik hoop hier gewoon mee te bereiken dat de pesters zien wat voor schade zij aanrichten. En ook voor steun voor mensen die zelf gepest worden of zijn.

Foto By: www.louterfoto.nl

3 thoughts on “Mijn verhaal

  1. Hallo Glenn,

    Heel herkenbaar je verhaal.
    Ik hoorde van je site via Elles. Heel goed van je dat je dit initiatief hebt genomen! je zult er veel jongeren mee helpen. Ik ben inmiddels al een tijd van school af en wil je graag het volgende meegegeven. Ik weet niet of dit op jou van toepassing is, maar voor het geval dat….

    Geloof altijd in jezelf! Die kinderen weten ook niet waar ze mee bezig zijn, als ze het wel hadden geweten, dan hadden ze nooit gepest! Juist diegene die ‘in hun ogen’ anders zijn, schoppen het het verst in het leven. Als je je emotie kwijt kan in dat wat je graag doet, of dat nu muziek of toneel of wat dan ook is, dan krop je het tenminste niet op. Gebruik die emotie, je wordt er straks alleen maar beter van!

    Laat die emotie niet naar binnen slaan, door je af te sluiten. Daar blokkeer je alleen maar van, en daar wordt niemand blij van, en jij al helemaal niet!

    Doe je ding, je zult altijd mensen tegenkomen waar je het niet mee kan vinden. En dat is helemaal niet erg. Probeer niet je best te doen om maar in de smaak te vallen. Op die manier zullen anderen je nooit de echte Glenn leren kennen. En zo te zien missen ze daar een hoop aan…

    Nou, ik wens je heel veel succes met deze website en wat je ook wilt gaan doen in het leven. Jij komt er wel!

    Liefs Pauline

  2. Best Glenn,

    Via de het volgen van de Tweets van Youp van ’t Hek ( hij heeft geretweet, super van hem, hè?) ben ik op je site gekomen. Ik zal uiteraard ook retweeten. Ik vind het ontzettend moedig van je dat je je verhalen deelt en deze site bent begonnen. Ik denk dat je veel mensen daarmee een hart onder de riem steekt. Net als jij hoop ik dat het eindelijk afgelopen is met het pesten.

    Zelfs volwassenen overkomt het dagelijks, terwijl je zou denken dat de pesters inmiddels volwassen genoeg zouden zijn om het te laten. Ik vind het namelijk ontzettend kinderachtig als je iemand pest. Kinderen kunnen vaak nog niet overzien wat het te weeg brengt bij iemand die gepest wordt. Daarom is het zeer belangrijk dat volwassenen er goed op letten en er daadkrachtig tegen optreden. Helaas heb jij die mensen (te) weinig gezien.

    Ik wens je veel succes met je site. Ik zal je blijven volgen en hoop dat je dromen zullen uitkomen.

    Liefs, Rina

  3. ik heb het nu op school helemaal niet leuk ik mag er niet weg ik wordt niet gepest maar ik wil daar zo snel mogelijk weg wie heeft er tips ik ben twaalf en heb het sinds eind groep vier echt niet leuk liefs milou

Geef een reactie

