Interview met Justine Pelmelay Hilmar Mulder Sebastian Wulff,Winston Post Ruud Feltkamp, Aaron, Oscar Kazan en Belle Perez

Photobucket - Video and Image Hosting
Vandaag heb ik een interview met de enige echte Winston Post. Die kennen jullie vast wel uit de populaire soap Goede tijden Slechte tijden en ook is Winston een bekend Dj talent. Waarmee hij veel optreed in discotheken. Ook is winston een bijna professioneel danser geworden door het succes programma Dancing with the stars waar hij aan deel nam. Vandaag vraag ik aan Winston of hij wel eens is gepest. Zo deed dit jaar iemand hem na via het populaire programma hyves. Terwijl Winston dit zelf niet eens was, dus werd hij gefaked door iemand.

Zijn jullie ook benieuwd wat Winston ervan vind dan vind je hieronder de antwoorden.

1 Beste Winston, wat vind jij van pesten?

Pesten is helaas een te vaak voorkomende vorm van mishandeling. Met name in de puberleeftijd spelen pesterijen veel op. Iemand ziet er net anders uit dan jij en dat vindt men dan een reden om te pesten. Niet leuk en kan zelfs traumatisch gaan werken bij mensen. Ik zeg altijd maar; ‘Live and let live’. Hou je lekker met jezelf bezig en zorg dat je gelukkig wordt, laat anderen met rust.

2 Heb jij wel eens gepest?

Ikzelf ben geen pester, ook nooit geweest. Een beetje meisjes pesten omdat ik ze leuk vond. Meer plagen dan he…meisjes plagen, kusjes vragen. Toch?

3 Ben je wel eens gepest ?

Gelukkig ben ik zelf op jonge leeftijd nooit slachtoffer geworden van pesterijen. Onlangs merkte ik wel dat er op Hyves diverse nepprofielen waren aangemaakt, onder mijn naam. Dat is ook een soort van pesten. Men doet zich voor als jou en misleidt en manipuleert de directe sociale omgeving van die persoon. Bij mij was dat dus ook het geval. Hierop heb ik stappen ondernomen en inmiddels zijn alle Winston Post profielen eraf gehaald door Hyves.

4 Heb je het wel eens opgenomen voor iemand die gepest werd?
Natuurlijk sprong ik wel eens in de bres voor vrienden die werden gepest. Niet meer dan normaal vind ik. Je moet je vrienden helpen.

5 Wat zou je voor tip willen mee geven aan de kinderen die gepest worden?
Praat erover met je ouders, je leraren, je vrienden ook al schaam je je ervoor. Zij kunnen samen actie ondernemen en het probleem wellicht oplossen. Zelf is het erg moelijk om het op te lossen. Probeer er boven te staan. Verlaag jezelf niet tot hunn niveau. Wees blij met jezelf ongeacht wat anderen zeggen of doen.

6 Wat zou je willen zeggen tegen de kinderen die gepest worden?
Zie boven.

7 Wat vind je van deze anti pest site?
Het initiatief is super vandaar dat ik graag mijn medewerking heb gegeven. Ga zo door! Bij deze wil ik Winston erg bedanken voor zijn medewerking aan dit interview.

Photobucket - Video and Image Hosting

Vandaag heb ik een interview met Ruud Feltkamp, die kennen jullie vast wel van films, o.a Kruimeltje, Kees de jongen. Ruud houd erg veel van acteren en zit ook op een toneelschool, surfen is ook een van zijn hobby’s. Tegenwoordig vind je Ruud elke werkdag op rtl4 in de populaire soap, goede tijden slechte tijden. Ruud wilt zeker verder gaan met acteren en zijn beroep ervan maken. Hieronder vind je een interview met Ruud, “want wat vind hij eigenlijk van pesten?”, je leest het allemaal in dit interview hieronder.

1 Beste Ruud, wat vind jij van pesten?
Echt pesten vind ik niet kunnen, ik ken iemand die gewoon echt niet meer naar school durft Maar plagen mag wel vind ik, doe ik bij gtst ook wel eens!

2 Heb je wel eens gepest? Zo ja, waarom dan?
Niet echt gepest dus, Wel geplaagd, maar dat doet bijna iedereen toch?

3 Ben je zelf wel eens gepest? En wat deed je eraan om het te stoppen?
Ben 1 jaar op de basisschool gepest, omdat ik in kruimeltje speelde, en wat deed ik eraan? Gewoon keihard terug slaan (niet het beste advies trouwens, maar k ben wel eerlijk 😉 )

4 Nam je het wel eens voor iemand op die gepest werd of liep je met de andere mee?

Ligt eraan wat ik van diegene vind… Soms heb ik gehad dat iemand zo iets lulligs had gedaan, dat ik mee deed. Maar werd er zonder reden gepest, nam ik het voor diegene op.

5 Heb je misschien een tip voor kinderen die gepest worden?

Aangezien ik het verkeerd aan pak, heb ik geen tip 😛 wel kan ik zeggen dat je gewoon jezelf moet blijven, en er niks van aan trekken! Zelfs gtst-ers worden soms negatief nageroepen op straat, maar zegt dat ook maar iets over ons? Nee toch?

6 Wat zou je tegen de kinderen die pesten willen zeggen?

Ik wilde eigenlijk iets heel beledigends, tegen die mensen nu antwoorden, maar ik houdt het netjes , dus, neem een hobby of zo, en laat die kinderen die jullie pesten, hun ding doen. Overigens denk ik niet dat mijn hele preek gaat helpen, dat mensen die pesten daarmee stoppen. Maar misschien degen die gepest worden zich er niks van dat gepest aan trekken.

7 Moet je je zelf gaan veranderen als je gepest word, bijv: andere kleding gaan dragen om erbij te gaan horen?

Natuurlijk niet! Ik ben achteraf blij dat ik dat ook niet gedaan heb! Je wilt toch niet zoals hun zijn?

Bij deze wil ik Ruud erg bedanken voor zijn medewerking aan dit interview.

Photobucket - Video and Image HostingVandaag heb ik een interview met de zanger Aaron, je kent hem vast nog wel uit Idols. Aaron is al bijna heel zijn leven erg muzikaal bezig, met zingen en instrumenten bespelen: piano en vroeger drum. Hij eindigt bij de laatste tien van Idols, een super prestatie. In 2006 zingt Aäron het dak eraf in Ahoy tijdens het grootste kinder evenement van Nederland, Kidsadventure  daar heb ik Aaron ook ontmoet. Hij gaat nu eerst zijn studie afmaken en daarna gaat hij zeker door met nummers maken en zijn grote passie: zingen!

1 Beste Aaron, wat vind jij van pesten?

Gepest worden is het ergste wat je kunt meemaken. Ik zou dat niet op mijn geweten willen hebben dat iemand door mijn toedoen bijvoorbeeld zelfmoord pleegt. Nou klinkt dit wel heel erg overdreven, maar het zou zomaar eens kunnen dat het gebeurt.

2 Ben jij zelf wel eens gepest? Of heb je wel eens iemand gepest?

Ik was vroeger niet de dunste en nog steeds niet echt, maar ben hard aan het werk! En hierover ben ik weleens gepest, ja. Maar niet zo dat ik er verdrietig van werd of er een trauma aan overhield. Ik was niet de populairste op school, maar ook weer niet die ene N.E.R.D.

Voordat ik aan Idols meedeed, werd ik regelmatig uitgelachen vanwege mijn afrokapsel, want in Vught, waar ik vandaan kom, was het niet echt normaal om dat soort haar te hebben. Maar hier heb ik gelukkig verandering in weten te brengen, mede dankzij Idols. Nu zie je steeds vaker jongens en meisjes lopen met een afro en is het de normaalste zaak van de wereld geworden, haha!

Of ik weleens iemand heb gepest? Niet pesten, wel plagen, maar dat is wat anders dan pesten. Ook bij plagen moet je weten wanneer je moet ophouden en het moet leuk blijven.

3 Als je zag dat er iemand gepest werd, nam je het dan voor diegene op?

Ik zou nooit meedoen met de groep of persoon die aan het pesten is, maar ik zou wel proberen om die groep of persoon op te laten houden. Dus ja, ik zou dat wel doen.

4 Wat zou je willen zeggen tegen iemand die pest?

Houd ermee op, want niemand wordt er gelukkiger van en het is echt niet stoer!

5 Wat voor tip geef jij de kinderen mee die gepest worden?

Praat erover met je ouders, vrienden, vriendinnen, leraren of wie dan ook. Houd het zeker niet voor jezelf ook al vind je het moeilijk. Het lucht op! De mensen waarmee je praat, zullen vast en zeker een oplossing vinden.

Kun je echt niemand vinden waarmee je kunt praten? Bidden kan ook. God luistert ALTIJD naar je!

6 Moet je jezelf gaan veranderen zodat het pesten misschien ophoud?

Nee, doe dat vooral niet. Mensen moeten je nemen zoals je bent, ook al ben je anders dan de rest.

Bij deze wil ik Aäron bedanken voor zijn medewerking aan het interview.

Photobucket - Video and Image Hosting

Vandaag heb ik een interview met Oscar Kazan. Je kent hem vast wel het is de zoon van de beroemde goochelaar Hans Kazan. Oscar goochelt zelf ook, zijn groep heet Magic Unlimited.

Oscar en Renzo Kazàn (broer) zijn opgegroeid in de wereld van magie en illusie. Vader Hans Kazàn is Nederlands bekendste magic entertainer. In 1996 besloot Oscar, toen 15 jaar oud, om samen met broer Renzo een illusie show op te zetten. Op een avond liep Oscar tijdens het dansen Mara tegen het lijf en sindsdien is ook zij gefascineerd door de fantasierijke wereld van de illusie. Vanaf 2002 is Magic Unlimited tevens in vele Nederlandse theaters te zien met een magic show. Daarnaast wordt een magic-theater in Torremolinos opgezet. In de zomer  van 2006openen Oscar,Renzo&Mara de poorten van hun eigen Magic Palace in Torremolinos. www.magicpalace.info

Ik vroeg Oscar wat hij nou eigen lijk van pesten vind? De antwoorden op mijn vragen vind je terug in het interview.

1 Beste Oscar Ben jij wel eens gepest? En waarom?

Ja, op de kleuterschool. De groep paste niet bij mij en dan ben je als eenling het slachtoffer. Daarna ben ik naar een andere school gegaan en toen ging alles goed.

2 Heb je zelf wel eens gepest?

Nee, zelf heb ik daar nooit aan meegedaan. Ik steunde juist altijd de figuur die gepest werd. Wellicht door mijn eigen ervaringen op de kleuterschool.

3 Nam jij het wel eens op als je zag dat iemand werd gepest uit jou klas?

Altijd. Ik ben daar jaren later nog wel eens voor bedankt.

4 Wat vind je zelf van pesten?
Dommigheid ten top.

5 Heb jij misschien een tip zodat het pesten minder kan worden?

Als je het slachtoffer bent van pesterij verander dan van school. Vaak ben je er dan vanaf.Pesten is een probleem tussen de groep en 1 individu. Elke groep heeft zijn eigen codes. In de ene groep wordt je gepest, terwijl je in een andere groep juist populair kan zijn. Dat is echt mogelijk.

6 Wat wil jij zeggen tegen de kinderen die pesten?
Pest ook eens een ander.

7 En wat wil je zeggen tegen de kinderen die gepest worden?

Eigenlijk geld dit voor iedereen die ongelukkig is; Zoek een plek waar je gelukkig voelt of zoek mensen om je heen die je gelukkig maken. Dat je het nu niet bent, betekent niet dat je het nooit zal worden. Je moet er uiteraard alleen wel wat voor doen.

Bij deze wil ik Oscar Kazan heel erg bedanken voor zijn medewerking aan het interview.

Graag gedaan.

Photobucket - Video and Image Hosting

20 Juli: Vandaag heb ik op het tros muziek-feest een interview met de Latino zangeres, “Belle Perez” “Je moet iemand in zijn waarde laten”.

De Latino zangeres, Belle Perez mogen interviewen. Voor mijn site over pesten. Hoe denkt zij over pesten? Hier vind je de andwoorden op mijn vragen.

1: Beste Belle Perez, Wat vind u van pesten?

Ik kan me niet inbeelden dat daar iemand voor kan zijn, ik ben er alvast tegen. Pesten is voor niets goed en getuigd van weinig respect voor je medemens.

2: Heeft u zelf weleens gepest?, of bent u vroeger weleens gepest?

Ik heb daar nooit echt last van gehad maar ik ken wel een meisje dat gepest werd. Het is echt niet fijn en daarom nam ik het altijd voor haar op. Zelf heb ik nooit iemand gepest omdat ik vind dat het gewoon niet kan. Je moet iemand in zijn waarde laten en geen onderscheid maken. Kinderen zijn heel eerlijk tegen elkaar maar dat wil ook zeggen dat ze best hard tegen elkaar kunnen zijn.

3: Hoorde u vroeger bij de populaire klasgenoten of bij de “niet” populaire?

In onze klas werd eigenlijk iedereen gewaardeerd. Je moet weten, ik zat vroeger op een nonnen-school maar we hoefden geen uniform aan. Iemand voortrekken kenden we niet, bij ons in de klas werd nooit iemand voorgetrokken. En ook werd niemand buitengesloten, we waren een hele hechte klas. Ook op onze schoolreisjes sloten we niemand buiten.

4: Wilde u vroeger altijd al zangeres worden?, ( bijv. als ze dat vroegen in de klas? )

Toen wist ik nog niet echt wat ik wilde worden maar de “passie” voor muziek heb ik wel altijd gehad. Als ze in de klas vroegen wat ik later zou gaan doen, dan zei ik dat ik astronaut wilden worden. Uiteindelijk toen ik ouder was, ben ik dan toch verder gegaan met zingen. Ik heb altijd een voorkeur gehad voor latinomuziek, ik hou gewoon heel erg veel van die muziek, ik ben tenslotte ook Spaanse.

Ik wil heel erg graag Belle Perez bedanken, dat ik haar mocht interviewen.

Dit ben ik met Belle Perez. op het Tros Muziek feest.

Geef een reactie

