Interview met Liza Sips & de Rappers Lange Frans& Baas B

Photo Sharing and Video Hosting at Photobucket

Vandaag heb ik een interview met Liza Sips. Je kent haar vast wel van de populaire tv serie, goede tijden slechte tijden. Hierin vertolkt ze de rol van Vicky pouw. Ik mocht liza interviewen en ik ben heel erg benieuwd wat zij van pesten vind. Of zal ze zelf wel eens gepest zijn. Je komt het allemaal te weten!

1. Beste Liza, wat vind jij van pesten?

Er is een groot verschil tussen pesten en plagen, maar het verschil wordt soms opeens niet meer gezien. Wat begint als een grap kan totaal uit de hand lopen. Als iemand aangeeft dat hij of zij het plagen niet leuk meer vindt moet hier naar geluisterd worden. Gebeurt dit niet dan gaat plagen over in pesten. Pesten is iets gemeens, iets wat absoluut niet mag gebeuren. Waarom zou je iemand opzettelijk pijn willen doen?

2. Ben jezelf wel eens gepest?

Nee gelukkig ben ik nooit gepest!

3. Heb je wel eens gepest en waarom?

Nee gelukkig ook niet! Ik zou het heel erg vinden als ik dat wel gedaan zou hebben. Als je op de basisschool zit ben je erg jong en weet je nog niet heel goed wat je doet. De pester is het voorval na een paar jaar waarschijnlijk vergeten, maar het slachtoffer kan er nog jaren last van houden.

4. Wat zal je doen als je zag dat iemand word gepest?

Als ik zou zien dat er iemand gepest wordt door een groep zal ik zeker proberen om in te grijpen. Ik ben vaak niet bang om iemand ergens op aan te spreken. Haha, ik zeg dit nu wel heel stoer maar ik als in mijn eentje niks kan beginnen tegen een groep dat zal ik er in ieder geval voor het slachtoffer zijn en hem of haar proberen te helpen.

5. Heb je misschien een goede tip voor mensen die gepest worden?

Praten! Met iedereen die dichtbij je staat ( ouders, leraren vriendjes, vriendinnetjes etc.). Het is een groot probleem en niemand verwacht dat je dit in je eentje oplost!

6. Wat zal je tegen mensen willen zeggen die pesten?

Pesten is ontzettend zinloos en zonde van je tijd. Ga wat leuks doen met je leven en laat het niet in het teken staan van al die negatieve energie! Voor de mensen die meelopen met de grote pestkoppen wil ik dit zeggen: Stap eruit! Praat er met de rest van de groep over en zorg ervoor dat het pesten stopt. De grootste pestkoppen zijn vaak zelf erg onzeker. Ze zijn niks zonder de hulp van ‘de meelopers’!

7. Moet je je zelf veranderen als je gepest word?

Absoluut niet!

Bij deze wilde ik Liza heel erg bedanken voor haar medewerking aan het interview!

Photobucket - Video and Image Hosting

Vandaag heb ik een interview met Lange Frans En Baas B. Hebben hun weleens gepest of zijn ze weleens gepest? Die andwoorden vind je terug in mijn interview met deze 2 Rappers.

1: Beste Lange Frans, Hoe was jij vroeger op school, was jij bijv, stoer of minder stoer? Ik was wel een stoere maar ik was zelf niet zo’n pester.

1: Beste Baas B, heb jij weleens gepest of ben je weleens gepest? Nee, gelukkig heb ik daar zelf nooit last van gehad.

2: Beste Lange frans, wat vind jij van pesten? Een beetje treiteren en grapjes maken kan wel maar je mag nooit te ver gaan en je moet rekening houden we diegene zn gevoelens, je moet mensen geen pijn doen.

3:Werden er vroeger in julie klas kinderen gepest? Niet echt.

4: Kwamen julie vroeger welis op voor de kinderen die gepest werden in de klas? Ja.

5: En hoe denken julie dat het pesten minder kan worden? Respect hebben voor elkaar en zorgen dat andere het niet waarderen als er een iemand gepest word.

Bij deze wil ik graag de rappers Lange frans & Baas B bedanken voor hun medewerking aan het interview.

Geef een reactie

