Interview met zangeres Dewi Pechler

Photobucket - Video and Image Hosting

Vandaag heb ik een interview met de zangeres Dewi, bekend van O.a Idols. Ik heb haar een paar vragen gesteld over pesten, wat zij er nou van vind. En of zij zelf ook wel eens gepest is vroeger op de basisschool. Die andwoorden vind je hieronder in het interview met haar.

1. Beste Dewi hoe denk jij over pesten?
Ik vind pesten een heel serieus en zorgwekkend gebeuren, dit omdat kinderen die pesten niet beseffen wat ze kunnen aanrichten bij kinderen, het blijft namelijk altijd een beetje bij je, en heeft effect op je hele leven! Met name het feit dat je er heel onzeker van kan worden en soms zelf zo erg dat je jezelf waardeloos gaat vinden..met alle gevolgen van dien.

2. Ben jij zelf wel eens gepest?
Ja, ik ben vroeger heel erg veel gepest. Ongeveer vanaf groep 5 op de basisschool tot aan de 2e klas op de middelbare school..

3. Heb je er wat aan gedaan toen je gepest werd, bijv. gaan vertellen aan je docenten?
Nee, ik heb het nooit tegen docenten verteld, weet niet precies waarom, ik durfte niet denk ik. Ik heb het wel aan mijn moeder verteld en zoveel mogelijk geprobeerd om het te negeren, hoe moeilijk dat ook was!

4. Heb je het wel eens opgenomen voor iemand die gepest werd?
Ja, toen ik in de brugklas zat, deed ik havo/vwo, en ik werd voornamelijk door kinderen gepest uit andere klassen, maar in mijn klas werd er ook een meisje gepest, en ik nam het altijd voor haar op, dit omdat ik zelf natuurlijk wist hoe erg het was om gepest te worden..

5. Nam iemand het wel eens op voor jou, als je gepest werd?
Eigenlijk heel weinig, ik had wel een paar vriendinnetjes, maar niemand durfte het op te nemen, dit ook omdat zij zelf bang waren om gepest te worden.

6. Wat wil je zeggen tegen de mensen die pesten?
Probeer zoveel mogelijk boven de mensen te staan die je pesten en het zoveel mogelijk te NEGEREN. Negeren is namelijk het ergste wat je kan doen, omdat de pesters er dan geen "kick" meer van krijgen, en het uiteindelijk op een bepaalde manier weer bij hun zelf terugkomt! Doe alsof het je niet boeit en laat niet merken dat je bang bent…ik weet dat dat moeilijk is, maar uiteindelijk is dit de enige manier !! Het is mij ook gelukt

7. Hoe denk jij dat het pesten minder word, moet je jezelf veranderen? Of gewoon jezelf blijven?
Je hoeft jezelf niet echt te veranderen, accepteer dat je bent wie je bent, alleen dus er proberen boven te staan, vooral omdat pesten iets heel LAAGS is, en ook erg LAF! En dus niet laten merken dat je bang bent en gewoon negeren.. Bij deze wil ik de zangeres Dewi bedanken dat ik haar heb mogen interviewen.

Ik wens haar veel succes verder als zangeres. Haar site kun je vinden op www.dewimusic.nl

Geef een reactie

