Interview met Tessa Sunniva , Hansen Tomas, Kelly van der Veer! Ewout Genemans en Mike Starinki Odette Simons en de zangeres Birgit Schuurman

Exclusief interview met popstar Tessa Sunniva!

Hansen Tomas over pesten

Kelly van der Veer en haar ervaringen over pesten

Ewout Genemans over zijn ervaringen met Pesten

Photobucket - Video and Image HostingVandaag heb ik een interview met de tv styliste/presentatrice Odette Simons. Odette heeft gewerkt als redacteur bij John de Mol producties voor o.a. ‘RTL Extra’, ‘Backsite’ en een live project ten bate van Foster Parents.

Ook heeft zij als marketing manager bij een internationaal stockfotobureau gewerkt en als creative director bij datzelfde bureau waar ze in die functie verantwoordelijk was voor het bepalen van de creatieve lijn van een stockfoto merk en het creatief begeleiden en editten van fotoshoots. Tijdens haar werk heeft Odette veel presentaties moeten houden op internationale congressen.

In 2004 begint Odette met presenteren. Bij RTL4 presenteert ze programma’s als ‘Puzzeltijd’ en ‘Dagstrijd’. In augustus tot september 2005 is ze te zien in Sterrenslag bij BNN op Nederland 2. In december 2005 begint Odette bij SBS. Zij presenteert daar in de functie van styliste het programma ‘Van rommelzolder tot droomhuis’. Ik heb Odette een paar vragen gesteld over pesten. Zijn jullie ook benieuwd hoe zij er over denkt. Dan vind je de antwoorden hieronder.

1. Beste Odette. Wat vind jij van pesten?Dat mag natuurlijk nooit gebeuren! Het is een groot probleem en mag niet verward worden met plagen. De gevolgen voor iemand die gepest wordt zijn vaak niet te overzien.

2. Heb je zelf wel eens te maken gehad met pesterijen?Gelukkig niet heel erg, maar omdat ik niet erg lang ben kreeg ik ook vaak opmerkingen te horen, maar omdat ik zelf wel bijdehand ben is het nooit erg geweest.

3. Heb je wel eens gepest en waarom?Ik weet het eigenlijk niet. Ik denk wel dat ik ooit een keer gepest heb, maar dan een lerares! En daar heb ik nu wel spijt van!

4. Wat vind jij van mensen die pesten?Ik vind het domme mensen, a sociaal gedrag, ik vind het bovendien een gebrek van de persoon die pest.

5. Wat zou je willen zeggen tegen de kinderen die gepest worden?Hou het niet voor jezelf, maar praat er met iemand over, je ouders, leraren of een vriend. Of als je dat toch echt niet durft, zoek dan op internet naar sites over pesten, daar kan je ook vaak je hart luchten.

6. Nam je het wel eens op in je basisschooltijd, voor iemand die werd gepest?Ja zeker! Ik heb dat eigenlijk nog steeds wel. dat ik wil opkomen voor iemand die dat , om welke reden dan ook, zelf niet kan. En dat moeten kinderen ook doen, want als niemand zijn mond opentrekt blijft iedereen maar door pesten en als je er iets van zegt,voelt het kind dat zich gepest wordt niet zo alleen.

Bij deze wil ik Odette Simons heel erg bedanken voor haar medewerking aan dit interview!Photobucket - Video and Image HostingVandaag heb ik een interview met de zangeres Birgit Schuurman. Ik vroeg aan haar wat zij van pesten vind? Of zij zelf wel eens gepest heeft of is. En wat denkt zij dat je eraan kan doen, die antwoorden (antwoorden!!!) vind je hieronder.

1: Beste Birgit wat vind jij van pesten?
IK VIND PESTEN EEN NUTTELOZE, GEMENE BEZIGHEID. JE KWETS IEMAND MET OPZET EN DIEGENE KAN DAAR NOG HEEL LANG IN ZIJN LEVEN LAST VAN HEBBEN.

2: Ben je wel eens gepest? Zoja waarom werd je gepest?
TOEN IK OP DE LAGERE SCHOOL ZAT WERD IK IN DE 5E KLAS IN EEN KEER HEEL ERG GEPEST. IK WERD BUITENGESLOTEN. MEISJES UIT MIJN KLAS BESLOTEN DAT ZE NIET MEER MET ME WILDE SPELEN EN SCHOLDEN ME UIT. ER IS DENK IK NIET EEN BEPAALDE EIGENSCHAP VOOR NODIG OM GEPEST TE WORDEN. ALS IEMAND JE WIL PESTEN VERZINNEN ZE ALTIJD WEL EEN REDEN WAAROM. TE DIK, TE DUN, ROOD HAAR, SPROETEN, TE WIT, TE DONKER, ARM, RIJK, DOM, TE SLIM. ZE HALEN ANDEREN NAAR BENEDEN OM ZICHZELF BETER TE VOELEN.

3: Heb je het wel eens opgenomen voor iemand die gepest werd?
IK KAN ME NIET GELIJK EEN SITUATIE HERINNEREN MAAR IK DENK WEL DAT IK ER WAT VAN GEZEGD HEB ALS IK VOND DAT IEMAND ONRECHT WERD AANGEDAAN. MAAR OM HEEL EERLIJK TE ZIJN, DENK IK DAT IK OOK WEL EENS IEMAND HEB GEPEST. MAAR NIET LANGDURIG, EERDER AF EN TOE. HEEL STOM, MAAR GOED, DAT ZIE IK NU IN. MAAR IK BEN NOOIT ECHT EEN PLAAGGEEST GEWEEST ZOALS IK GEPEST BEN.

4: Wat vind jij nou eigenlijk van die kinderen die pesten?
IK VIND ZE ZIELIG. ZE HALEN HUN KRACHT UIT HET LEED VAN ANDEREN. ZE ZIJN NIET SPECIAAL GENOEG OM OP TE VALLEN EN LEUK ZE ZIJN ZOALS ZE GEWOON ZIJN. ZE MOETEN DE BINK ZIJN DIE IEMAND LAAT STRUIKELEN EN DAN VOELEN ZIJ ZICH COOL.

5: Ben jij altijd jezelf gebleven? En nooit meegelopen met de rest?
IK BEN NOOIT EEN GROEPJESMEISJE GEWEEST. JUIST OMDAT IK VROEGER GEPEST BEN VOELDE IK ME NIET ZO OP MIJN GEMAK MET EEN HELEBOEL KINDEREN OM ME HEEN. ALTIJD EEN BEETJE BANG DAT ZE OVER ME ZOUDEN RODDELEN ALS IK EVEN WEG WAS. VOEL ME MEER FIJNER IN VRIENDSCHAPPEN DIE 1 OP 1 ZIJN. IK BEN NOOIT EEN VOLGEND MEISJE GEWEEST. IK HUPPELDE VAN GROEPJE NAAR GROEPJE.

6: Wat voor boodschap draag jij over aan de kinderen die gepest worden?
IK HOOP DAT DE KINDEREN DIE GEPEST WORDEN ALLEEN MAAR NOG MEER GESTERKT WORDEN IN HUN MOTIVATIE OM TE ZIJN WIE ZE WILLEN ZIJN. TO STAND OUT. OP TE VALLEN OP HUN MANIER. HUN DROMEN TE VERWEZENLIJKEN MET IN HUN ACHTERHOOFD: HA, IK ZAL ZE EENS LATEN ZIEN WIE IK BEN EN WAT IK KAN. OF DAT NOU EEN BEROEMDE ZANGERES, EEN ADVOCAAT, EEN GOEDE BAKKER OF BESTE SCHILDER VAN DE STAD IS. ZET JE VERDRIET EN FRUSTRATIE OM IN IETS POSITIEFS EN CREËER MOOIE DINGEN. JE WILT GEEN VRIENDEN ZIJN MET KINDEREN DIE PESTEN.

7: Wil je verder nog iets kwijt over dit onderwerp, en hoe denk jij dat het pesten minder kan worden?
IK DENK DAT HET HEEL MOEILIJK IS OM PESTEN TE STOPPEN. WANT OOK AL DRAAG JE UNIFORMEN OP SCHOOL EN ZIET IEDEREEN ER GELIJK UIT DAN HEEFT IEMAND ALTIJD NOG MOOIER HAAR OF MOOIERE TANDEN DAN DE ANDER EN IS DAT WEER EEN REDEN OM TE PESTEN. MISSCHIEN MOET ER NET ALS MET DE VUURWERKCAMPAGNES OP SCHOOL EENS EEN HEEL HEFTIGE DOCUMENTAIRE GESHOWD WORDEN WAARIN IEMAND GEVOLGD WORDT DIE GEPEST WORDT EN IS EN HOE DEPRESSIEF DIEGENE DAAR VAN WORDT. HET VERDRIET ACHTER PESTEN. HOE HET DIEGENE IN ZIJN LEVEN DAARNA BEÏNVLOED. HOPELIJK HEEFT ZOIETS IMPACT.

Bij deze wil ik de zangeres Birgit Schuurman heel erg bedanken voor haar medewerking aan dit interview.

Geef een reactie

