Lady Gaga vroeger enorm gepest en getreiterd!

Photobucket

Lady Gaga’s jeugd was niet altijd even gemakkelijk. Op school was de extravagante zangeres het mikpunt van pesterijen.

Lady Gaga heeft het nog steeds moeilijk als ze denkt aan de pesterijen. “Het zal me mijn hele leven bij blijven. Dat gevoel zal nooit weg gaan”, onthulde ze in een interview met Google. “Ik weet dat mensen me nu zien als een superster, maar ik was vroeger nooit een winnaar. Ik was altijd de verliezer en dat gevoel heb ik nog steeds.”

Toch heeft de wereldberoemde zangeres geen wraakgevoelens voor de pestkoppen van toen. “Ik ben geen haatdragend persoon. Dat ben ik nooit geweest.”

Haar laatste single Born this Way verwoordt dan ook precies hoe Gaga zich voelt. “Met het lied wil ik eigenlijk zeggen dat dit gewoon is wie ik f*cking ben!”

Bron: Redactie Telegraaf

Photobucket

Wat is discriminatie

Discriminatie is het ongelijk behandelen en achterstellen van mensen op basis van kenmerken die er niet toe doen. Dan moet je denken aan afkomst, sekse, huidskleur, seksuele voorkeur, leeftijd, religie, handicap of chronische ziekte. Als iemand zonder rijbewijs solliciteert naar een baan als vrachtwagenchauffeur en wordt afgewezen, dan is dat volkomen terecht. Dat is het niet als diegene niet wordt aangenomen, omdat hij er anders uitziet. Dan is er sprake van discriminatie.

Is het maken van onderscheid altijd discriminatie?

Niet alles is discriminatie. Er zijn allerlei situaties waarin het heel normaal is om onderscheid te maken tussen mensen.

Iemand weigeren voor de functie van receptionist, omdat hij of zij de taal niet beheerst, is geen discriminatie. Iemand weigeren voor die functie, omdat hij of zij een donkere huidskleur heeft, is wel discriminatie. Discriminatie is dus niet het maken van onderscheid, maar van verboden onderscheid. Dat wil zeggen: onderscheid dat mensen in hun vrijheid beperkt, zonder dat daarvoor objectief gezien een goede reden

Pesten en Discriminatie.

Ook bij pesten komt discriminatie voor. Als je bijvoorbeeld buitengesloten word.
Je ziet er in hun ogen anders uit dan de rest, draagt andere kleren.
Doet niet mee met bijvoorbeeld stoere sporten.
Of willen je niet in hun groepje omdat je ergens minder goed in bent.

Hier kunnen ook grapjes over gemaakt worden, waardoor je er zelf ook onzeker van kan worden.
Iemand naar beneden halen is zwak.
Iedereen moet je in zijn waarde laten en accepteren.

Wees jezelf!

Wie een discriminatie-ervaring heeft, weet hoe pijnlijk het kan zijn om afgewezen te worden om wie je bent, zonder dat verder wordt gekeken naar wat je doet of kunt.

Mensen die gediscrimineerd worden, worden aangetast in hun menselijke waardigheid. Op het werk leidt discriminatie tot slechte prestaties, ziekteverzuim en uitval van personeel.

De saamhorigheid in de buurt en de sfeer op school worden door discriminatie naar beneden gehaald.

Discriminatie heeft dus niet alleen schadelijke gevolgen voor individuen, maar ook voor de samenleving als geheel

bron:www.discriminatie.nl

