Pesten verpest een leven! Rust zacht Tim

Photobucket

Waar moet ik beginnen?

Wat een normale maandag ochtend zal zijn, kreeg toch een hele andere wending.
Iets na de klok van  tien zie ik een foto van een rouw bericht voorbij komen op social-media over de 20 jarige Tim Ribberink.

Toen ik de tekst las uit het rouwbericht  werd het mij opeens duidelijk.

( Lieve pap en mam, ik ben mijn hele leven bespot, getreiterd, gepest en buitengesloten. Jullie zijn fantastisch. Ik hoop dat jullie niet boos zijn.

Tot weerziens ,Tim )

Woede:

Toen ik dit emotionele bericht las gingen er verschillende emoties  door mij  heen.
Met name de boze gevoelens die als eerste naar boven kwamen. Ik heb mij honderd keer vandaag afgevraagd in mijn hoofd waarom , waarom iemand de dood in pesten?

Woorden schieten te kort…

Het gaat te ver:

Pesten gaat ver en steeds verder. Steeds vaker komen er nu van dit soort berichten in het nieuws, zo nu ook in ons Nederland.

Het gaat van kwaad tot erger, meestal met hele groepen tegen één persoon.

Vaak als er iemand gepest word, blijft hij of zij stil omdat niet iedereen het durft  te  vertellen tegen hun ouders. Zij blijven ermee rondlopen en kroppen het op.
Als je gepest word dan voel je je in eerste instantie zo machteloos!

Veel pesters zien niet wat ze iemand hiermee aandoen. Vaak hebben zij niet in de gaten wat voor enorme schade het kan aanrichten bij het pest slachtoffer. Het heeft een enorme impact op iemand die gepest word.

Medeleven:

Ik wil bij deze heel graag mijn medeleven tonen aan de Familie en nabestaanden van Tim en ook heel veel sterkte wensen.

Ik hoop dat iedereen in Nederland gaat nadenken over wat pesten met een persoon kan doen. Na dit afschuwelijke en verschrikkelijke droevige nieuws! Want dit kan zo niet langer, voor mij is pesten een misdrijf.

Ik hoop dat iedereen zich realiseert of gaat realiseren dat:

Pesten  een leven kan Verpesten! RIP Tim.

Glenn Eilbracht

(Bron foto: De Twentsche Courant Tubantia)

7 thoughts on “Pesten verpest een leven! Rust zacht Tim

  1. dit doet pijn!
    pesten is egt verschrikkelijk hoe kunnen mensen dat doen!
    ze hebben zelf totaal geen leven!
    STOP PESTEN!!!!
    R.I.P Tim 😥

  2. Voor jouw één woord, voor jouw die ene grap. Jij voelt je weer een moment fantastisch en toch zal jij mij snel vergeten. Want jij zult verder gaan met je leven.
    Voor mij het zoveelste woord, de duizendste grap. En ik voel mij vaak al zo ellendig maar ik zal jou nooit vergeten. Het leven is voor mij namelijk al opgehouden.

    • Goed verwoord, heel erg herkenbaar voor mij, en vele anderen denk ik. Ik weet niet of jij nu nog gepest wordt, als dat zo is hoop ik voor jou dat je er met iemand over kan praten, dat je je niet alleen hoeft te voelen. Ik gun jou het allerbeste, en heel veel sterkte! Niemand verdient het om gepest te worden! Ik heb op deze site ook gedichten staan, als je wilt mag je ze lezen, ik hoop dat je er veel aan mag hebben, veel kracht uit mag halen. Liefs van mij.

  3. Hoi ik hoorde je op radio Veronica en ik vind het heel erg wat er is gebeurd maar ook heel goed wat jij er aan doet! Ga zo door! Grtz Jasper

  4. Grote mensen weten hoe erg pesten is. Een kind weet dit pas als het te laat is. Grote mensen kunnen het stoppen, maar het enige dat ze doen is zeggen hoe erg het is. Als een kind zegt dat het gepest wordt, neemt niemand dat serieus. En als het te laat is dan zegt men: ‘Wij wisten dit niet!’
    Tim kon het niet meer aan. Ook hij wist niet wat je ertegen kunt doen. Maar na zijn dood lijkt iedereen te weten wat hij had kunnen doen.
    Er is niet één school die pesten toestaat en er is niet één school die dat de leerlingen vertelt. Er is niet één anti-pestenmethode die doet wat er wordt beloofd. Namelijk het stoppen van pesterijen.
    Er zijn tientallen websites waar je kunt klagen, maar wie doet er iets? Is het Pestbriefje echt de enige die pesten onmiddellijk kan stoppen?
    Zeg niet wat een ander moet doen maar werk mee aan een methode om pesten te stoppen. Doe net als Glenn, meld je aan op mijn site en vecht mee voor een pestvrije school. We hebben je hard nodig!

Geef een reactie

