Kom in Aktie tegen pesten!

Photobucket

©Krantartikel: DeTelegraaf

Het afgelopen jaar is het pestproblematiek enorm toegenomen in Nederland.

Zo verscheen er opeens op de dag die ik nooit meer zo goed kan vergeten een rouw advertentie in de krant van de 20-jarige Tim Ribberink. Hij maakte een einde aan zijn leven door de hevige pesterijen die hij meemaakte.  Ik was in schock, wist even niets meer te zeggen.

De ernst van pesterijen kan enorm zijn, en heel Nederland is met zijn neus op de feiten gedrukt na de verschrikkelijke gebeurtenissen, want ook de 15-jarige Fleur stapte uit het leven door pesterijen.

Positieve Draai eraan geven:

Ik ben blij om te zien dat nu een groot deel van Nederland Bekend en Onbekend zich ook inzet tegen pesten. Want elke stem tegen pesten is er 1! En ik weet zeker dat hoe meer stemmen en acties tegen pesten , hoe meer wij gehoord zullen worden.

Zielig in een hoekje gaan zitten dat is niets voor mij, door alle pesterijen heb ik een enorme kracht van doorzettingsvermogen opgebouwd en ben ik Vanaf 2005 bezig met mijn website tegen pesten en  het strijden daarvan.

Ik wil niet zielig gevonden worden, want dat ben ik niet. Als ervaringsdeskundige geef ik op het gebied van pesten veel tips, wat kan je tegen pesten doen? Wat voor invloed kan pesten hebben op iemand.

En probeer ik het grote probleem pesten onder de aandacht te houden.

Een single tegen pesten waarvan de opbrengsten gingen naar moed.nl Die ook velen projecten en acties ermee voeren op scholen tegen pesten.

De anti pest-single Stay Cool van zangeres Elles Springs met Rapper Daniel Munro. Waarvan de opbrengsten gaan naar de stichting aandacht voor pesten. Die op deze manier ook persoonlijk langs scholen gaan en voorlichtingen geven.

Ook is mijn pest verleden verfilmd door de Eo , in de serie verborgen verhalen met als titel (Nieuwe Kleren) Om ook op deze manier duidelijk te maken wat pesten met je kan doen, maar ook om te laten zien dat je vroeg of laat trots op jezelf kan zijn.

Je bent juist uniek , ik wil het niet “anders”  noemen maar om 1 of andere reden val je op tussen de rest.

Blijf daarom altijd in jezelf geloven!

Er zijn veel goede initiatieven de afgelopen tijden bijgekomen. Zoals de website van Fred Van Leer en Jamai Loman www.gepestmaartrots.nl Maar ook de armbandjes tegen het pestgedrag om te laten zien dat je tegen pesten bent. www.youaregood.nl

Ik ben blij dat er steeds meer aandacht voor pesten komt, want door het met zijn allen bespreekbaar te maken en er wat tegen te doen bereiken wij een hele hoop! En daar mogen wij allemaal heel erg trots op zijn!

Stop Pesten ! Doe er wat aan en laat diegene die gepest word niet alleen staan!

Glenn Eilbracht

@stophetpesten

www.eilbracht.weblog.nl

