Exclusief interview tegen pesten met Voice over en Presentator Xander Peeters

 photo fotowebsitexanderpeeters_zps9d50b49b.jpg

Vandaag heb ik een interview met de Belgische Voice Over en Presentator Xander Peeters. Hij heeft velen programma’s op de belgische televisie ingesproken waaronder die van Teen Nick op Nickelodeon maar ook op de Belgische radio zender  Q-Music. Je komt zijn stem nu bijna overal tegen op de  Belgische televisie. Ik ben Xander gaan vragen wat hij nou eigenlijk van pesten vind? Je leest het hieronder.

1 . Wat vind jij van pesten?

Ik vind pesten werkelijk het meest laffe en nutteloze ding dat er bestaat! Kinderen – en vaak ook volwassenen – pesten anderen om zelf stoerder te zijn of om beter in de groep te liggen, maar wat ze niet beseffen, is dat ze het leven van een ander kapot maken. Ik vind pesters achterlijk en idioot!

2. Ben je zelf wel eens gepest?

Ik werd weleens gepest op school en soms voelde ik me niet goed in mijn vel. Ik was dan ook niet echt het populairste kind van de klas. Ik hield van tekenen, zingen, theater en ik praatte mooi. Pas toen ik op de theaterschool ben terechtgekomen, voelde ik me thuis en werd ik aanvaard in een groep creatieve, leuke en diverse jongeren. Het leek alsof we 1 grote familie waren. Daar werd nooit gepest, wel eens geplaagd, maar dat was eerder om te lachen.

3. Of heb je juist gepest vroeger?

Ik heb nooit iemand gepest, neen. Plagen onder vrienden doe ik wel soms, maar dan heb ik heb over iemand doen schrikken, een prank call of iemand kietelen. Echt pesten vind ik overbodig en laag.

4. Nam je het weleens op voor gepeste kinderen?

Absoluut en dat maakte mezelf ook niet echt populair. Maar toen dat andere gepeste kind wist dat hij of zij er niet alleen voor stond, leek me dat wel een grote steun voor hem of haar. Wat ze ook zeggen of doen, reageer er niet op. De pesters zijn de loosers en de kermisapen. Zij maken zich belachelijk.

5. Wat voor tips heb je voor kinderen die gepest worden?

Zoals ik net zij: reageer er niet op, zolang het verbaal is. Van zodra ze je fysiek gaan aanvallen of echt pijn doen, zoek dan een volwassene of eventueel de baas op. (Indien je op je werk gepest wordt.) Als je er niet op reageert, is de kans groot dat de pesters het zelf niet meer zo plezierig gaan vinden en houden ze ermee op. Wanneer ze toch blijven verderpesten, moet je echt iets ondernemen, maar pest nooit terug. Wees de intelligentere persoon. Sta recht in je schoenen en zoek iemand die je kan helpen en die eventueel kan bemiddelen. Kom op voor jezelf.

6. Wat vind je van mijn website tegen pesten? Super initiatief!

Pesten is iets lelijks en overbodigs dat de wereld moet uitgeholpen worden. Niet morgen, niet vandaag, maar gisteren! We zijn tenslotte maar kleine wezentjes die op een zandkorrel leven tussen miljarden sterrenstelsels. Als je relatief nadenkt, is het beter om van elkaar te houden en respect te hebben voor alles en iedereen!

Bij deze wil ik Xander heel erg bedanken voor zijn medewerking aan dit interview. Wil je meer te weten komen over Xander bezoek dan zijn website:

http://www.xanderpeeters.com

