Diep geraakt – Zeg Dag Tegen Pesten

1233476_717543728283667_3023123529038901800_n

©Foto : Website www.dagtegenpesten.nl

Beste mensen,

 Zoals velen heb ik denk ik gisteren op 15 april de uitzending Zeg Dag Tegen Pesten gezien op Nederland 3. Deze uitzending stond geheel in het teken tegen pesten en Cyberpesten wat momenteel enorm speelt onder de jeugd.

Ik ben enorm geschrokken tot hoever dit gaat! Diep bedroefd zat ik het verhaal te beluisteren van een meisje wiens foto’s online werden verspreid door pesters. Heb enorm veel respect dat zij haar verhaal aan tafel durfde te vertellen. Om zo ook anderen mensen te kunnen helpen die gepest worden of in de zelfde situatie als haar zitten of zaten.

Tegenwoordig met alle social media netwerken is de kans groot als pesters je willen pakken het op deze manier tegenwoordig doen.

Een hele belangrijke tip is, blokkeer  deze persoon gelijk mocht je te maken krijgen met pesterijen bijvoorbeeld op Facebook Twitter Whatsapp ect.

Daarnaast vertelde ook Coosje Smid haar verhaal en dat zij in het verleden ook te maken heeft gehad met pesterijen. Die gingen van kwaad tot erger. Ik moest wel even slikken toen ik naar het verhaal van Coosje aan het luisteren was omdat dit enorm veel herinneringen bij mij naar boven opriep.

Ik herkende veel van de dingen die zij heeft meegemaakt. Met een traan zat ik op de bank aandachtig te luisteren en ook te koken van woede. Hoe kunnen mensen zo wreed zijn?

 Daarnaast trad bij de opening de populaire jongensgroep Mainstreet op met hun lied tegen pesten genaamd dreamers. Wat een goed nummer en ook op twitter zag ik dat het lied heel wat in beweging heeft gebracht. Deze groep heeft heel wat los gemaakt onder de jeugd. Ik hoop daarom ook dat het pesters eens aan het denken zet.

Wat ik nog even aan mijn verhaal wil toevoegen. Elke dag zou er aandacht tegen pesten moeten zijn en niet alleen op deze momenten. Iemand die gepest word heeft elke dag steun nodig. Help een gepeste als je ziet in je omgeving dat iemand gepest word.

Ik wil mijn dankbaarheid ook even uiten naar de Kro en Bnn die dit fantastische programma hebben gemaakt. Want ook op deze manier kan je aandacht vragen voor dit probleem en mensen met hun neus op de feiten drukken.

Ik hoop tot de dag van vandaag dat iedereen eens onder ogen gaat zien wat voor enorme impact pesterijen op iemand leven kan hebben.

Wil je de uitzending nogmaals bekijken of heb je de uitzending gemist? Klik dan hier.

Onthoud! Pesten verpest levens, je schiet er zelf niets mee op!

19 april is de landelijke dag tegen pesten laten wij daar met zijn allen bij stilstaan.

Stop Pesten Twitter: @stophetpesten

