Project P- The Day After

632034-e1396633983868-620x310

Foto: ProjectP Rtl

Er is veel ophef geweest rondom het tv programma Project P.
Scholen die dreigde stappen te ondernemen en ouders die boos waren dat hun kind gefilmd was.

Gisteren was het eindelijk zover en werd de allereerste afleverig uitgezonden. De uitzending stond in het teken
van de 16 jarige Jordy die al zijn levenlang getreiterd werd door zijn klasgenoten.

Hij kreeg van het tv programma een speciale undercover rugtas mee met verborgen camera en microfoon.
Om op deze manier ook te laten zien dat de pesterijen weldegelijk spelen maar ook om later de pesters met hun
neus op de feiten te drukken.

Pesters hebben soms niet in de gaten wat voor impact pesterijen op iemands leven kunnen hebben. Ik vind het daarom goed
dat zij geconfronteerd worden met hun eigen fouten.
Iedereen had een oordeel over het programma zonder het eerst gezien te hebben. Bij pesterijen werkt het ook zo iedereen
heeft een oordeel over elkaar zonder die persoon dan maar ook echt te kennen.

Wat ik wel jammer vind is dat een tv programma het wel lukt een probleem als pesten op te lossen op de school en
de school zelf niet.

Ik heb met tranen in mijn ogen gekeken. Ik vind het een goed programma omdat op deze manier de impact van het pesten
onder de aandacht word gebracht en je er niet om heen kan door de beelden die zijn gefilmd.

Daarnaast heb ik veel respect voor diegene die gepest word. In deze aflevering was het Jordy. Ik heb enorm veel respect en vind het
dapper dat hij zijn verhaal met heel Nederland heeft gedeelt!

Ik heb Jordy vandaag gevraagd hoe het nu met hem gaat en de antwoorden lees je hieronder.

1. Beste Jordy, Hoe waren de reacties na de uitzending?

De reacties na de uitzending waren super goed allemaal positieve en lieve berichten

2. Was je niet bang om nog erger gepest te worden na de uitzending?

Daar was ik niet bang voor want ik dacht dat het niet erger kon.

3. Hoe gaat het nu in de klas en buiten school met jou?

In de klas gaat het supergoed en we doen nu leuke dingen en het gaat gewoon fantastisch

4. Heb je nog een goede tip voor kinderen die gepest worden?

Mijn tip naar andere kinderen is: blijf gewoon jezelf en verander voor niemand, stay strong!

Bij deze wil ik Jordy heel erg bedanken voor zijn medewerking

