Exclusief interview met Dj Lennert Wolfs tegen pesten

lennertinterview

Foto by: Kurt Van De Weerdt

Vandaag heb ik een interview met de jongste DJ uit Belgie. Hij staat op het punt door te breken en zit bij Crossover Agency. Hij was als kleine jongen al bezig met muziek maken en dat heeft hij nooit meer los gelaten. Tegenwoordig is hij te vinden op 17 jarige leeftijd achter de draaitafels op verschillende grote bekende Belgische Festivals. Een upcoming Dj die straks naar mijn weten wereldwijd te horen zal zijn en doorbreekt. Ik ben Lennert gaan vragen wat hij van pesten vind. Je leest het hieronder.

1. Beste Lennert, Wat vind jij van pesten?

Pesten is helemaal not done. Iedereen moet de kans krijgen zichzelf te kunnen zijn en zich te kunnen ontwikkelen tot hun ware aard of hun interesses.

2. Ben je zelf wel eens gepest ?

Zelf heb ik een hartaandoening met de nodige gevolgen op mijn levensstijl en bijwerkingen zoals bijvoorbeeld klein zijn, geen alcohol/drugs doen en helemaal geen uithouding hebben. Voor sommige is dat natuurlijk leuk om dat tegen je te gebruiken.

3 Nam je het wel eens op voor iemand die gepest werd?

Natuurlijk! Ik ben niet op mijn mond gevallen dus ik neem het zeker voor iemand op.

4. Op wat voor manier zou pesten het beste aan te pakken zijn?

Niet makkelijk! Kinderen zijn hard. Ik zou vooral veel praten en goed in lessen uitleggen dat iedereen zijn eigen mag/kan zijn zonder dat hij er op gewezen moet worden.

5. Wat voor tips heb je voor kinderen die gepest worden?

Stap naar je leerkracht en praat met ze in een groepgesprek!

6. Wat wil je zeggen tegen de mensen die pesten?

Is het toegestaan fuck you te zeggen tegen die no-lifers?

7. Wat vind je van mijn website tegen pesten?

Wat ik van jou website vind is een prima initiatief, zeker omdat je zelf ook jong bent en eerder iemand bent om naar op te kijken. Dat zal voor pesters ook zo zijn dus hoop ik dat ze ook naar jou zoeken als look-up-to beeld en zo het pesten verminderen en stoppen!

Wil jij meer informatie over Lennert en zijn muziek beluisteren? 
Kik dan hier of volg hem op twitter  of facebook
