Al 10 jaar lang de strijd tegen pesten aan het aangaan

stoppestenwebsite10Vandaag is het voor mij best een bijzondere dag. Een dag met ook een dubbel gevoel.

Mijn website tegen pesten bestaat vandaag 10 jaar. Maar dat is helaas ook het aantal jaar dat ik ben gepest.

10 jaar geleden,

Ben ik begonnen als 16 jarige jongen met een weblog tegen pesten.
Hoe onzeker ik mij ook voelde en hoe onzeker ik was wilde ik anderen mensen helpen die gepest worden of zijn gepest.

Dag in dag uit zat ik op mijn kamer. Om mij heen aan het tobben en mijn verdriet aan het wegstoppen.

Ik wilde mijn gevoel kwijt en ging op zoek naar een weblog die ik kon maken om mijn gevoelens erin te uiten.

Dit deed ik en plaatste een blog met de titel “Wat vind jij van pesten?” binnen nog geen 24 uur kreeg ik over de veertig reacties op deze blog. Dit van lotgenoten maar ook van pesters.

Toen kwam ik erachter dat ik er eigenlijk helemaal niet alleen voor stond. Door het doorzettingsvermogen die ik toen der tijd al had dacht ik ,hier moet ik mee verder gaan.

Mijn weblog was toen der tijd een verwerkingstherapie voor mij.
Ik hielp niet alleen mijzelf doordat ik mijn gevoelens en verhaal erop kwijt kon maar hielp ook nog eens anderen lotgenoten.

Live Nieuwsuitzending:

Nadat ik plaats had genomen in de nieuwsuitzending van de regionale omroep Tv Rijnmond. Kon ik aan heel Nederland mijn verhaal vertellen en aandacht vragen voor dit probleem .

In kranten, radiostations, tijdschriften televisieprogramma’s kreeg ik de gelegenheid mijn verhaal en boodschap over te dragen tegen pesten. Hier ben ik nog steeds erg dankbaar voor.

Veel steun van lotgenoten ,bekende en onbekende Nederlanders die hun steun geven aan mijn website.

Mijn allereerste interview die ik deed over pesten met Palma, https://www.youtube.com/watch?v=3P5DbovziQk .

Kort daarna kwam er een single tegen geweld uit die ook nog eens in de reclame zat van Stichting Tegen Zinloos Geweld(moed.nl). https://www.youtube.com/watch?v=ihA_HvPrsRE
De opbrengsten van deze single STOP gingen ook naar deze stichting en stichting Kinderpostzegels.

Ook kwam zangeres Elles Springs op het idee een nummer te schrijven en maken tegen pesten samen met Rapper Daniel Munro, genaamd StayCool.

Nadat zij geïnspireerd was geraakt door mijn verhaal en website. De opbrengsten gingen naar de stichting aandacht voor pesten waar ik o.a. ambassadeur voor mag zijn. https://www.youtube.com/watch?v=VH1vmFQYLOE

Verfilmd:

Mijn verhaal is zelfs verfilmd door de eo in hun serie verborgen verhalen de aflevering heet Nieuwe kleren. https://www.youtube.com/watch?v=el4eyUJrxJw

Nu 10 jaar later vraag ik helaas nog steeds veel aandacht tegen dit grote probleem. Waarom zeg ik helaas? Omdat het pesten in Nederland nog steeds een groot probleem is.

Met name het Cyberpesten neemt erg toe.
Ik weet dat door mijn website het pesten niet stopt, maar hoop wel dat lotgenoten en pesters er veel steun aan zullen hebben en er iets van kunnen opsteken.

Ik ben iedereen nog steeds dankbaar voor de steun die ik krijg en wil jullie hier allemaal ontzettend voor bedanken.

OPGEVEN komt niet in mijn woordenboek voor.

Ik zal doorgaan zolang dat nodig zal zijn.

Stop Pesten! Doe er iets aan en blijf niet alleen staan!

Glenn Eilbracht.

Plaats een reactie