Interview tegen pesten met zanger Erwin Nyhoff

Erwin Nyhoff- Fotografie POPpictures
Foto: Erwin Nyhoff - Pop Pictures 

 

1 Beste Erwin, wat vind jij van pesten?

 Niet kunnen. Niemand heeft het recht een ander mens te vernederen of kleineren.

2 Ben je zelf wel eens gepest geweest? 

Jarenlang op de lagere school

3 Zo ja hoe voelde jij je toen?

Minderwaardig. Je zelfvertrouwen krijgt een enorme dreun. Het is erg moeilijk hier mee om te gaan gedurende je leven. Tenminste zo ervaar ik het.

4 Durfde je het te vertellen?

Niet gelijk, maar op een gegeven moment heb ik het thuis wel verteld. Ik wilde niet meer naar school.

5  Heb je wel eens gepest of het juist voor iemand opgenomen die werd gepest?

Ik nam het regelmatig op voor iemand die gepest werd maar schaam mij om te zeggen dat ik zelf op de lagere school ook wel eens gepest heb….

6  Wat voor tip heb je voor kinderen die gepest worden ?

Vat het nooit persoonlijk op. Het ligt niet aan jezelf. Het is de domheid soms misschien zelfs onzekerheid van anderen die zich verheven voelen door andere mensen te kleineren.

Wat vind je van mijn website tegen pesten?

Een groots en geweldig initiatief. Dapper ook. Sowieso iedereen die er voor uit durft te komen dat hij/zij vroeger gepest is of zelfs zelf gepest heeft. Je stelt jezelf toch kwetsbaar op. Op deze manier leren we hopelijk van elkaars ervaringen en kunnen we hopelijk voorkomen dat er meer slachtoffers komen als gevolg van pesten. En  hopelijk ook dat er goede behandelingen en tips komen voor mensen die gepest zijn of worden.

 
