Interview tegen pesten met Maikey Evers

11273718_957890620952526_915207558_n copyVandaag heb ik een interview met finalist

Mister International Netherlands Maikey Evers.

Hij zit momenteel bij de laatste finalisten om Mr International Netherlands te worden. Dit is zeker een onderwerp die niet aan hem voorbij kan gaan. Ik ben heel erg benieuwd of hij zelf wel eens gepest is en wat hij nou eigenlijk van pesten vind?

Lees hieronder zijn antwoorden.

  1.   Beste Maikey wat vind je van pesten?

          Wat ik van pesten vind is onmacht, doelloos maar voornamelijk heel erg triest.  Het            heeft totaal geen zin om iemand te pesten en / of te vernederen om dingen die hij of zij anders heeft.

  1. Ben je zelf weleens t mikpunt van pesterijen geweest?

Nee Ik ben nog nooit gepest. Wel is er natuurlijk een bepaald beeld over “mannelijke modellen “ en worden er nog wel eens dingen gezegd. Ik weet van mezelf dat ik een sterk persoon ben en goed voor mezelf kan opkomen. Ik heb hierdoor namelijk ook geen last van pesterijen.

  1. Zo ja hoe voelde jij je toen? Zo nee heb je t wel eens opgenomen voor iemand die gepest werd?

Hoe ik mezelf voelde ? als er wat werd gezegd trok ik mezelf daar niet veel van aan. Ik heb me woordje altijd wel klaar en gaf dan ook duidelijk mijn mening terug. Bovendien komt pesten vaak voor uit jaloezie, de mensen die het graag zelf zouden willen hebben, kunnen het niet aanzien dat een ander het wel heeft en zullen afgunstig gedrag gaan vertonen.Of ik het wel eens op heb genomen voor mensen die gepest werden ? Natuurlijk doe je dat, op elke school word er wel gepest en zie je dat personen er onder lijden. Sta die persoon bij, en kom voor die persoon op!

  1.   Wat voor tips heb je voor mensen die gepest worden?

Blijf jezelf, verander voor niemand want iedereen is perfect zoals hij of zij is.

  1. Wat zou je willen zeggen tegen mensen die anderen pesten?

Stop daarmee ! Je verpest de jeugd of levensfase van die gene. En ga bij jezelf na of dat pesten wel zinvol is voor jou!  Verplaats jezelf in de persoon die gepest word. Dat is stoerder dan dat jij iemand pest!

Bij deze wil ik jou heel erg bedanken voor je vrijwillige medewerking aan dit interview en heel veel succes wensen met Mr International  Netherlands 2015!

Dankjewel ! ik deed het met plezier.

Met vriendelijke groet ,

 Maikey Evers

Finalist Mister International Netherlands 2015

Mensen kunnen stemmen op Maikey op de volgende manier :

www.misterinternationalnetherlands.com , ga naar menu en klik op stembox. Ga naar nummer 8 Maikey Evers en klik op zijn naam. Als je het goed hebt gedaan zie je een aantal percentages.

